Kosmetyczne właściwości jarzębiny - wypryski, cienie pod oczami, rozszerzone pory

Od dawna wiedziałam, że z jarzębiny można zrobić nalewkę czy marmoladę, ale dopiero niedawno odkryłam jej właściwości kosmetyczne.


Jarzębina wykazuje działanie ściągające, nawilżające, a także odżywcze. Zawiera sorbitol, dzięki któremu poprawia i utrzymuje wilgotność skóry. Ma w składzie witaminy C, P, PP, K oraz beta-karoten. Hamuje rozwój bakterii i grzybów. W połączeniu z miodem lekko liftinguje skórę.

"Domowe przepisy"

  • zagotuj owoce i wymieszaj ze spirytusem, a otrzymasz tonik do przemywania cery tłustej,
  • resztki owoców, które pozostały nam po gotowaniu wywaru możemy zawinąć w bawełnianą szmatkę lub gazę i zastosować jako kompres - usuwają worki i rozjaśniają cienie pod oczami,
  • maseczka na rozszerzone pory - rozgniatamy 2 łyżki owoców jarzębiny i mieszamy z łyżką miodu; nakładamy na twarz na około 20 minut i zmywamy przegotowaną letnią wodą,
  • rozgniecione owoce jarzębiny nałóż na wypryski na 10-20 minut, by szybciej się zagoiły,

 Ważne! Pamiętajmy, aby zbierać jarzębinę w miejscach wolnych od spalin.

Właściwości jarzębiny bardzo mnie zdziwiły, dotąd te małe czerwone kuleczki irytowały mnie, zaśmiecając chodnik przed domem. ;-) Kilka dni temu zrobiłam tonik. Po pierwszych 5 użyciach jestem mile zaskoczona - buzia nie jest wysuszona, dobrze oczyszczona, a wypryski mniej zaognione.

Niestety sezon na jarzębinę dobiega/dobiegł (?) końca, ale zachęcam do wypróbowania przepisów w następnym sezonie.

A Wy? Jakie znacie domowe przepisy na poprawę kondycji skóry?


KP

Komentarze

  1. Nigdy nie wiedziałam, że jarzębina ma takie właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ^Ja też nie!

    Zainteresowałaś mnie tematem, mam chęć wypróbować te przepisy, tylko jarzębiny spoza miasta potrzebuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. no proszę - jarzębina może się okazać moim wybawcą, bo działa na wszelkie moje problemy z cerą ;)


    xdreamy.blogspot.com - zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę. A mnie mam zawsze straszyła, że to trucizna...

    OdpowiedzUsuń
  5. i kto by pomyślał :). świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam pojęcia, że można tyle rzeczy z niej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałem kupić elektryczną podkaszarkę -ale w sklepie mi odradzali -a okazuje się że nie mieli racji bo nawet jarzębinę musimy zbierać w miejscu wolnym od spalin - i gdzie tu logika aby kupować kosę spalinową koszac nią działkę - a mamy też warzywa - i inne owoce -Jarzębina jak się okazuje jest skarbem - ma lecznicze i kosmetyczne właściwości
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każde odwiedziny i komentarz. Postaram się odwiedzić także Ciebie, miłego dnia! : )

Popularne posty