Pozbądź się trądziku! ACNE-DERM - krem z kwasem azelainowym

W walce z trądzikiem jestem już, można powiedzieć, weteranką. Postanowiłam więc, wprowadzić na bloga nową serię 'Pozbądź się trądziku'. W postach będę opisywać/recenzować różne kosmetyki/kuracje przeciwtrądzikowe, które stosuję lub stosowałam i przyniosły one pozytywne efekty. Serię zacznę od maści, której aktualnie używam - ACNE - DERM.


Lek ACNE-DERM ma postać kremu. Lek zawiera substancję czynną- kwas azelainowy, która wykazuje działanie przeciwtrądzikowe oraz wybielające skórę w przypadku hiperpigmenatcji (przebarwień skóry). 

Jakie działanie ma ACNE-DERM?

Kwas azelainowy działa przeciwbakteryjnie na bakterie Propionibacterium acnes mające wpływ na rozwój trądziku, zmniejsza liczbę mikrozaskórników oraz hamuje nadmierne rogowacenie naskórka. Ponadto kwas azelainowy hamuje wzrost i nadczynność melanocytów - komórek barwnikowych skóry.

Wskazanie do stosowania: trądzik pospolity, przebarwienia skóry.

Opakowanie/ kolor/ zapach/ konsystencja

Krem znajduje się w zwykłej tubce i kartonowym opakowaniu. Jest koloru białego i nie posiada żadnego zapachu. Konsystencja jest lekka, ale nie spływa z dłoni, dobrze się rozprowadza. Wystarczy odrobina na całą twarz.


Z ważnych, dodatkowych informacji: skóra nie uodparnia się na kwas azelainowy, co oznacza, że przez cały okres stosowania, działa on tak samo efektywnie. Należy też pamiętać o konieczności stosowania filtrów przeciwsłonecznych, w trakcie kuracji. 

A jak to było ze mną.... MOJA OPINIA

Początkowo, zaraz po nałożeniu kremu czułam pieczenie. Kiedy spojrzałam w lustro, twarz była bardzo czerwona. Trochę się wystraszyłam, że mogę być uczulona na kwas azelainowy, ale przeczekałam, bo czytałam wcześniej, że to normalna reakcja. Po kilku dniach pieczenie przeszło całkowicie. Krem matuje skórę, po nałożeniu jest jakby 'tępa', ale mi to nie przeszkadzało. Wchłania się dość szybko. Przy nakładaniu należy pamiętać, aby omijać wrażliwe miejsca, takie jak obszar wokół oczu, ust i nosa. Ja początkowo zabezpieczałam te obszary maścią z wit. A albo zwykłym kremem Nivea. Teraz nie mam aż takiego problemu z trądzikiem i nie nakładam kremu na całą twarz. O dziwo, krem nie wysuszał mojej skóry, tak jak się tego spodziewałam. Wysuszał pojedyncze niedoskonałości i doprowadzał je stopniowo do całkowitego zniknięcia. Świetnie poradził sobie z podskórnymi grudkami, które przez pewien czas były moją zmorą. Większe niedoskonałości goi stopniowo, skutecznie. Myślę, że wpłynął też pozytywnie na zmniejszenie porów. Byłam i jestem też bardzo zadowolona z jego właściwości wybielających. Poradził sobie z większością przebarwień i kiedy goi istniejące niedoskonałości, nie pozostają po nich tak dokuczliwe przebarwienia, jak dotąd. Mimo, iż nie wysuszył mi cery, ważne jest, aby regularnie nawilżać skórę, np. rano bądź też po wchłonięciu kremu, jeśli macie wyjątkowo wrażliwą skórę. Ze swojej strony, serdecznie polecam ten krem.


 Cena: 20-30zł / 20g, dostępny w aptekach.

Komentarze

  1. U mnie działał tylko na chwilę ten krem późnej było coraz gorzej :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak go stosowałaś, ale on po pewnym czasie powoduje najczęściej wysyp, wyciąga wszystko. U mnie tak było, a potem aż do teraz jest już okej, czyli już ponad rok.

      Usuń
  2. Z tym gagatkiem też miałam do czynienia... Takie kosmetyki trzeba stosować regularnie i przez długi czas, a ja zawsze wymagałam natychmiastowych efektów. Teraz moja cera nie jest idealna, ale typowy trądzik już mnie nie dotyczy i obym nigdy nie musiała wracać do tych wszystkich maści, toników i antybiotyków :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, wytrwałość jest kluczową sprawą...

      Usuń
  3. Lubiłam go ale zamieniłam na Bezacne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Benzacne robiłam podejścia mnóstwo razy i nigdy nie działało...

      Usuń
  4. Będę śledziła tę serię, bo sama borykam się z trądzikiem ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja polecam żel DUAC :) Jest na receptę, ale działa cuda. Polecam, wystrczy poprosić panią dermatolog o recepte :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam, był dobry w czasie, kiedy miałam bardzo duży problem z trądzikiem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każde odwiedziny i komentarz. Postaram się odwiedzić także Ciebie, miłego dnia! : )