Moja pielęgnacja | Cera mieszana z trądzikiem

Dawno nie było wpisu z podsumowaniem mojej aktualnej pielęgnacji. Często piszecie, ze też macie problem z trądzikiem, z przetłuszczającą się strefą T, tak jak ja. Postanowiłam zebrać w całość kosmetyki, których używam do porannej i wieczornej pielęgnacji mojej mieszanej cery z tendencją do wyprysków. Może akurat zechcecie wypróbować któryś z kosmetyków. Zapraszam! ;-)

Jak już wspomniałam, moja cera jest mieszana, pojawiają się na niej wypryski. Jednocześnie jest bardzo wrażliwa i łatwo ją podrażnić. Dlatego dobór odpowiednich kosmetyków nie jest taki łatwy. Moja pielęgnacja rozpoczyna się od dokładnego demakijażu - używam płynu micelarnego Bielenda, recenzja. Drugim krokiem jest żel myjący. Często wracam do linii Iwostin Purritin, ale aktualnie bardzo upodobałam sobie niezwykle delikatny żel micelarny ziaja. Koniecznie poczytajcie o nim tutaj. Jest łagodny, skutecznie oczyszcza i orzeźwia skórę. Przeznaczony do każdego rodzaju cery. Niedawno pisałam Wam też o pudrze myjącym Make Me BIOKLIK - również jest delikatny, dobrze oczyszcza skórę, pozostawiając ją przyjemnie gładką.



Ważnym elementem pielęgnacji jest złuszczanie naskórka. Stosunkowo niedawno trafiłam na fenomenalny peeling Nacomi do skóry trądzikowej, mieszanej i tłustej. W składzie zawiera olej z pestek winogron, korund, olej ze słodkich migdałów, olej rycynowy, olej jojoba, witaminę E, skrzyp polny i pokrzywę. Przyjemnie peelinguje skórę twarzy, pozostawia ją oczyszczoną, gładką i nawilżoną. Peelingów używam 1-2 razy w tygodniu, w zależności od potrzeb mojej skóry. Nie powoduje żadnego wysypu nieprzyjaciół, nie podrażnia. Na dniach pojawi się o nim odrębny post.


Po dokładnym oczyszczeniu skóry sięgam po tonik, chociaż nie zawsze. W tej kategorii nie mam stałego ulubieńca. Największe wrażenie zrobił na mnie hibiskusowy tonik Sylveco. To kosmetyk o przyzwoitym, naturalnym składzie. Ma niespotykaną, lekko żelową konsystencję. Najlepsze w nim jest to, że nie tylko tonizuje i koi skórę, ale także bardzo dobrze nawilża. Recenzję znajdziecie tutaj.


A teraz (dla mnie) najważniejsze - nigdy nie zapominam o nałożeniu odpowiedniego kremu. Kiedyś o tym zapominałam lub po prostu bagatelizowałam, co widocznie odbiło się na wyglądzie mojej cery. Krem wybieram w zależności od aktualnych potrzeb skóry. Rano sięgam po krem nawilżający, najczęściej jest to teraz względna nowość od Neutrogeny - visibly clear. Robi, to co ma robić - nawilża, za sprawą grejpfruta przyjemnie orzeźwia, nie zapycha. Bardzo fajnym kremem zaskoczyła mnie ziaja (kolejny raz!). Krem antybakteryjny do cery zanieczyszczonej, skłonnej do wyprysków świetnie sprawdza się zarówno na noc, jak i na dzień. Pomógł mi przy okazji sporego wysypu na brodzie i policzkach. Ładnie pachnie, szybko się wchłania, ma działanie antybakteryjne oraz nawilża.

Kiedy moja cera wariuje i jest naprawdę w złym stanie sięgam po krem marki Fitomed. Dokładnie pisałam o nim tutaj. Stosuję go wyłącznie na noc. Mój krem Nr 12 przede wszystkim uspokaja cerę, zwęża pory i szybko goi niedoskonałości. Ma przyjemny ziołowy zapach, wchłania się momentalnie i jest bardzo wydajny.

Na pojedyncze wypryski (również tylko na noc) stosuję maść Acne - Derm z kwasem azelainowym. Swego czasu bardzo mi pomogła, dlatego chętnie do niej wracam. Pełna recenzja - KLIK.


Na koniec, równie ważna, pielęgnacja okolic oczu. Jeśli śledzicie bloga regularnie, wiecie że polecam krem z Rival de Loop oraz krem - maskę ziaja. Ostatnio używam sobie kremu Anew Ultimate od Avon. U góry znajduje się coś w rodzaju zbitego olejku do pielęgnacji powiek, a w słoiczku krem pod oczy, który dobrze nawilża i niweluje zasinienia.


Chętnie sięgam po różne maseczki (rodzaj zależy od stanu cery) - głównie oczyszczające, o których możecie poczytać tutaj.

A jakie kosmetyki do cery mieszanej / z trądzikiem Wy polecacie?


ZAPRASZAM NA FB: KLIK.

ZAPRASZAM NA INSTAGRAM: KLIK.

Komentarze

  1. Fajnie, że ten żel micelarny z Ziaji spisuje się u Ciebie :) Ja go mam w zapasach i czekam na jego użycie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hibiskusowy tonik z Sylveco jest na mojej liście zakupów :) Ja polecam żel rumiankowy z Sylveco, krem mikrozłuszczający z kwasem migdałowym na noc oczywiście jest to Ziaja, i peeling enzymatyczny nuno również Ziaja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja co prawda cerę mam bardziej tłusta niż mieszaną, ale pewnie niektóre kosmetyki sprawdziłby się i u mnie. Zaciekawiłaś mnie szczególnie tym pudrem myjącym i kremem nr 12. Aktualnie na zmiane używam kremu z tołpy green matowienie i z farmony normalizującego zielona herabta. Oba kupiłam bez większego entuzjazmu, a okazały się bardzo dobrymi polskimi i tanimi kosmetykami.

    OdpowiedzUsuń
  4. moja cera jest trochę sucha, więc pielęgnacja nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Na puder myjący mam ogromną ochotę od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ten puder myjacy mnie ciekawi :) ja na noc uzywam koncentratu na noc z kiehlsa i wielu kobietom sie sprawdza :) mi super nawilza, wycisza skore, jest promienna i wygladzona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowałaś mnie peelingiem Nacomi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też ciekawa jestem pudru, jeszcze go nie stosowałam. Peelingi, maseczki, płyny oczyszczające to moja codzienna pielęgnacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś skusiłam się na Acne-derm, ale po każdym jednorazowym zastosowaniu mam taki wysyp dodatkowych niedoskonałości, że nie mogę potem na siebie patrzeć...

    OdpowiedzUsuń
  10. ten tonik Sylveco chcę koniecznie wypróbować kiedyś :)

    u mnie podstawą pielęgnacji jest złuszczanie - peelingi lub kwasy . Maseczki oczyszczające również. Nie mogę się też obejśc bez wizyt u komsetyczki na manualnym oczyszczaniu.
    Na codzień moja cera toleruje jedynie lekkie nawilżające kremy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawych produktów używasz :) Tonik Sylveco bardzo lubię a puder Male Me Bio i peeling Nacomi (chociaż bardziej ciekawi mnie wersja z borówką) chciałabym wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ mamy podobne upodobania i cerę :) U mnie również pielęgnacja przebiega podobnie, choć niezbędnym elementem u mnie jest filtr 50+ :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam jeszcze żadnego z tych produktów, mi do skóry mieszanej wystarczy płyn i żel do oczyszczania, i daje jakoś radę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Również mam cerę mieszaną z niedoskonałościami ;) Lubię AcneDerm, choć po długim stosowaniu mam wrażenie ze pogarsza stan mojej cery :/ Na peeling Nacomi i tonik Sylveco mam ochotę od dawna :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja z Ziaji bardzo lubię toniki i żele do mycia twarzy. =)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też mam ten żel od Ziai :) Ogólnie bardzo lubię ich kosmetyki, są tanie i fajne :) A jak się kupuje przez internet to jest jeszcze taniej :) https://e-ziaja.com/pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każde odwiedziny i komentarz. Postaram się odwiedzić także Ciebie, miłego dnia! : )