Rola błonnika pokarmowego w żywieniu. Wzbogacenie diety w błonnik | Colosan Ex

Od czasu do czasu wspominam Wam na blogu również o suplementach diety. Dzisiaj opowiem o preparacie polecanym w celu wzbogacenia diety w błonnik, żywe kultury bakterii i składniki wspomagające prawidłową pracę jelit. Colosan Ex może być stosowany jako dodatek do diet odchudzających i oczyszczających. Zapraszam! ;)



Preparat Colosan Ex to połączenie roślinnych składników: mielonych nasion lnu zwyczajnego, łudek babki jajowatej, błonnika jabłkowego oraz inuliny i mikrokapsułkowanych, żywych kultur bakterii Lactobacillus rhamnosus GG (ATCC 53103). Mielone nasiona lnu zwyczajnego wspomagają proces trawienia i przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania jelit. Produkt charakteryzuje się wysoką zawartością błonnika pokarmowego. 



Błonnik pokarmowy odgrywa bardzo ważną rolę w żywieniu: reguluje działanie flory jelitowej, obniża poziom cholesterolu, hamuje uczucie głodu, oczyszcza układ pokarmowy z toksyn. Ze względu na te właściwości, powinniśmy sięgać po produkty bogate w błonnik. Warto pamiętać, że większe ilości błonnika znajdziemy w produktach surowych (niż tych przetworzonych). 

Gdzie szukać błonnika? Znajdziemy go m.in. w otrębach, owsiance, pieczywie razowym i pełnoziarnistym, owocach i warzywach - brukselka, brokuły, maliny, agrest, suszone śliwki i morele.

Dzienne spożycie błonnika powinno wynosić 20-40g. Produkty te (jak i suplementy, tak jak Colosan Ex) zalecane są m.in. osobom, które się odchudzają.


Colosan Ex serwowałam sobie wg zaleceń producenta, czyli dwa razy dziennie przed posiłkiem - mieszałam jedną łyżeczkę ze 100 ml chłodnej wody. Taką mieszankę należy jeszcze popić szklanką wody. Zapach preparatu jest dla mnie troszkę jabłkowy, smak zaś nieciekawy. Ktoś porównał go do paszy i może coś w tym jest. Jednak w moim odczuciu, nie jest taki zły. Stosowany systematycznie faktycznie daje uczucie większej sytości, reguluje pracę jelit. Pomaga także w przypadku zaparć. Zauważyłam też, że nie miałam ochoty na podjadanie, szczególnie słodyczy. Ogólnie czułam się dużo lżej. ;)

Suplement spisuje mi się całkiem dobrze, chociaż teraz zmniejszyłam już jego "dawkowanie" do jednego razu na dzień, czasem też co drugi dzień. Opakowanie jest wygodne w użyciu, a sam suplement bardzo wydajny. 

Od czasu do czasu przydają mi się takie suplementy, szczególnie teraz kiedy chcę zużyć kilka kilogramów, ale jednak przyjemniej jest zjeść na śniadanie miseczkę pysznej owsianki z malinkami.

Jeśli ktoś potrzebuje wzbogacić swoją dietę w błonnik, cierpi na zaparcia lub otyłość to myślę, że taki suplement może mu się przydać. Dostaniecie go online tutaj w cenie 22 zł za 240g, widziałam go też w Super-Pharm.

Jak zapatrujecie się na tego typu suplementy? 

Komentarze

  1. Oj ja to nie lubię takich rzeczy. ale moja siostra je/pije i sobie chwali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne opinie spotykam, ja czasem lubię/potrzebuję, ale wiadomo że lepiej dostarczyć błonnik z jedzonkiem ;)

      Usuń
  2. Niestety nie dla mnie, ale dobrze że u Ciebie się sprawdził ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć, że się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każde odwiedziny i komentarz. Postaram się odwiedzić także Ciebie, miłego dnia! : )